The BIG wedding

Har inte skrivit på ett tag och därför inte nämnt att jag var och kikade när Kronprinsessan Victoria och numera Prins Daniel gifte sig. Det var otroligt fint och kul att se. Åkte ner till stan typ vid lunch och gick först mest omkring och tittade. Men så gick vi förbi Grand Hotel och såg att det stod massa människor vid kravallstaketen utanför och gick dit och kollade, och då visade det sig att de kungliga gästerna som bäst skulle hoppa in i sina fina bilar för att åka till kyrkan! Fick en del kort på massa kungar, drottningar, prinsessor och prinsar... Synd att jag dock inte hade så stor koll på vilka de var :P Kände i alla fall igen Kronprinsessan Mary och Kronprins Fredrik av Danmark, sen såg jag några belgar och greker... Plus massa andra såklart :P

Sen gick vi i alla fall till kungsträdgården och ställde oss utanför Stockholmspaviljongen längs kortegevägen. Fick en bra plats och såg när det suuuperfina brudparet vinkade :) Såg mest av Daniel eftersom jag stod på hans sida av kortegen, och han vinkade rakt till oss :D Sen gick vi och kollade när de vinkade på balkongen oxå. En riktigt härlig dag, verkligen kul att se!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, allt det var så himla fint. =)

2010-07-13 @ 10:00:50
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0